Sabtu, 28 Mei 2011

first time dalam hidup !

holla !! . . huisshh . . . sekian lama tak update blog . . lama lah jugakkan . . HAHA . . ainie memang i dah target dari pagi tadi . . i nak story pasal someone yang sungguh kedekut yang teramat sangat . . so , i tak naklah mention nama penuh dia . i panggil dia as A jaa lah k . . ;) . . so , kisah dia bermula . .
time masai pergi PWTC . . ada sorang makhluk ALLAH nie dok follow kami . . so , i pelik lah . . i tanya dia . .
"ko nak makan apa A"
"takpalah , korang makanlah . . aku tengok jaa"
YESS ! . . as a MANUSIA . . takkanlah , korang nak biarkan orang tengok ko makan , sedangkan korang tahu yang dia sedang lapa *macam bagi tazkirah lak* . . HAHA . . so , i cakaplah . .
"ko pinjam duit aku dululah"
"takpakah . . ?"
"takpa . . tak kisah pon"
"tapi aku takda duit nak ganti . ."
"alaa . . bila-bila jaa kau boleh ganti"
"o0 . ok" . .
so , i bagi dia RM10 . . i dah cakap dengan zia and nuha . . yang kami beli nasi ayam . . time tue kami makan dekat KFC . . lepas tue . . secara tiba-tiba . . minah nie dok wat kecoh . . kata nak beli asing . . konon-konon nak jimat lah tue . . tapi tetap gak harga dia seakan-akan harga kami . . so , akak casher tue pulangkan baki . . dalam beberapa ringgit . . so , lepas beberapa minggu dari tue . . zia and nuha . . suh i mintak hutang tue . . i mintak jalah . . sekali dia cakaplah . . lupalah , apalah . . so , tadi dia bagi duit RM10  . . tapi , dia cakap . .
"bagi aku RM2 lebih . . "
so . . i dengan muka blurr . . cakaplah . .
"sat g aku bagi . . "
dah tue . i fikir balik . . why i should pay her back ? . . huhh ^^" . .i ngadu dengan zia and nuha . . pastue i panggil dia balik . . i cakap . .
"kenapa kena bagi kau RM2 lebih . . duit kau tinggal bapasen jaa . . ballance yang aku dapat dalam 80 sen*anggaran sendiri* . . ? "
"HAH ! bagi 80 sen aku ? "
"ok . . 80 sen bahagi 4 . . sorang 20 sen"
"ok . . bak 20 sen aku"
so , i bagilah 20 sen dia . . kenapa i hightlight . . sebab i gayat . . first time woi jumpa orang macam nie . . aduiiaii . . gila vavi sungguh !! . . baru 17 tahun dah jumpa manusia macam nie . . kalau 27 tahun ? HAHA . .
so , , i gurau dengan zia . 
"zia , kalu aku hutang ko RM10 000 . . ko pulangkan aku 10 sen aku balik ! "
kami dok gelak sakan r . . gilak aihh , sampai i dok p tanya depa pasal nie . . suma jawab . .
"alaaa . . wat pa nak mintak . . 20sen je kodd"
ahaiiii ~ . . nasib badan jumpa manusia macam nie ;))